نکات مهم انتخاب دبیر برای کلاس خصوصی و تدریس خصوصی

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=169

در انتخاب معلم خصوصی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 اول سلامت اخلاقی و حرفه ای

قطعا مهمترین و اصلی ترین موضوع هنگام انتخاب معلم خصوصی، توجه به سلامت اخلاقی فردی است که برای آموزش خود یا  فرزندتان در نظر گرفته اید، در این بخش حتما از مدرسانی استفاده کنید که دارای تاییدیه موسسات معتبر آموزشی و گزینش آموزش و پرورش میباشند زیرا در صدور این تاییدیه بسیار سخت گیری می­شود و هر کسی از فیلتر اخلاقی هسته مرکزی آموزش و پرورش نمیتواند عبور نماید. متاسفانه در سال های اخیر تعداد زیادی از افراد بدون داشتن مجوز  روی به تدریس خصوصی آورده اند. به هیچ وجه از روی آگهی های تبلیغاتی روی درب منازل و نیز آگهی های اینترنتی، افراد غریبه را به حریم خصوصی و خانوادگی خود وارد ننمایید.

دوم: به سراغ تازه کاران و ارزان قیمت ها نروید!

اگرچه آیتم مالی از نظر خیلی خانواده ها بسیار مهم تلقی میشود اما به خاطر داشته باشید، مدرسان ارزان قیمت که در تبلیغات محیطی فراوان آنها را میبینید اکثرا از دانشجویان تازه کار بوده که سابقه چندانی در امر آموزش نداشته و صرفا به عنوان یک کار پارتایم دانشجویی و موقت به آن نگاه میکنند.  همین سال گذشته بود که خانواده محترمی با پرداخت هزینه کم به یکی از همین دوستان تازه کار نتیجه ای جز مردودی در 3 درس برای فرزندشان چیزی عایدشان نشد. پس توصیه میکنیم به هیچ وجه به سراغ ارزان قیمت ها نروید. دوست خوبم دکتر محمدی  این دسته از مدرسان ارزان قیمت و تازه کار را را به ساندویچ فلافل تشبیه میکنند!!  یعنی اگرچه ارزان و گذراننده امور هستند ولی آخر و عاقبت خوشی نصیب شما نمی­کنند!!

قبل از به کار گیری دبیر خصوصی، حتما نمونه تدریس آنها را مشاهده کنید، ممکن است دبیری بسیار شهیر و کارامد باشد اما نوع تدریس با روحیه شما سازگاری نداشته باشد.پس قبل از شروع ابتدا فیلم نمونه تدریس اساتید خصوصی را نگاه موشکافانه نمایید.

برترین اساتید  و  مدرسان برتر ایران  در هر درس کدامند؟

در تمام دنیا، استفاده از خدمات برتر شامل هزینه های بیشتر می­گردد. ما انسانها همواره به دنبال برترین ها هستیم.برترین پزشک، برترین رستوران، برترین اساتید و غیره …..

قطعا استفاده از افراد تازه کار (با خدمات ارزان قیمت) وسوسه انگیز است ولی در نهایت باعث اتلاف پول و زمان شما خواهد شد. انگلیسی ها یک ضرب المثل معروف دارند که می­گوید هنوز آنقدر پولدار نشده ام كه جنس ارزان خریداری نمایم!

  اما به طور کلی توصیه ما به شما استفاده از مدرسان برند و با تجربه است.

  در درس فیزیک استاد مهدی باباخانی و استاد محمودرضا ذهبی و استاد امیر احمد میرسعید  و استاد رضا خالو مورد توصیه ماست

در درس ریاضی استاد سامان سلامیان و استاد محمد ارباب بهرامی و استاد سروش مویینی  و استاد رضا فکری را به شما توصیه می­کنیم

در درس شیمی استاد بهمن بازرگان و استاد حسن پلویی و استاد رضا بابایی و استاد مصلایی را به شما توصیه می­کنیم

در درس زیست نیز و استاد عمارلو و  استاد حمیدرضا   و استاد اشکان هاشمی و استاد آرامفر را توصیه می­نماییم

در درس عربی استاد ایاد فیلی و استاد جواد پوران و استاد هورفر و استاد عمار تاجبخش توصیه می­شود

 در درس زبان استاد رضا کیاسالار و استاد مهدی برقعی و استاد شهاب اناری و استاد الهام آخوندی توصیه می­گردد

برای مشاوره و هدایت تحصیلی استاد ایمان سرورپور  و استاد مهدی برقعی و استاد مهدی باباخانی و استاد علی میرصادقی را به شما پیشنهاد و توصیه می­نماییم

شماره تماس برترین مدرسان ایران و  برترین اساتید مشاوران را از کجا پیدا کنیم؟

مدرسان شهیر و مشاوران برتر عموما دارای منشی و مدیر برنامه می­باشند که با یک جستجوی ساده در اینت اصول روانشناسی که مدرسان برند و برترین مدرسان ایران در تدریس های خود اجرا میکنند کدامست؟

مدرسان برتر ایران در حرفه تدریس خصوصی،  برای آن که یک تدریس خصوصی موفق داشته باشند باید با برخی از اصول روانشناسی در این حرفه آشنایی کامل داشته باشند:

اصل اول : آن چیزی که دانش آموزان و دانش پژوهان در مورد استعداد و آی کیو و توانایی های خود در ذهن شان از خود تصور می نمایند، نقش بسیار زیادی در ارتقاء وضعیت علمی آنان دارد .اگر شما به عنوان یک معلم خصوصی به آنان القا نمایید که اساساً افرادی کم هوش و بی استعداد هستند ،بنابراین ایشان تمام رغبت و انگیزه خود را برای کوشش در جهت ارتقاء وضعیت علمی خود را از دست خواهند داد و همینطور در القای توانایی‌ها نیز اگر بسیار افراط نمایید ممکن است ،اشتباهاً این تصور در ذهن آنها به وجود آید که اساساً به علت هوش و توانایی های بالا ،نیاز به تلاش خیلی زیادی ندارند. بنابراین در القای خودباوری به دانش‌آموزان ،افراط و تفریط هر دو سمی مهلک و کشنده در روانشناسی تدریس خصوصی ،برای معلمان خصوصی است پس بهتر است که دانش آموزان را از وضعیت خودشان ناامید نکنید و نه امیدهای واهی و بی‌پایه و اساس به آنها بدهید و سعی نمایید با تقویت نقاط قوت آموزش را تسهیل نمایید

اما به عنوان دومین اصل روان شناسی در حرفه ای تدریس خصوصی آن است که ،شما به عنوان یک دبیر خصوصی خوب و به عنوان یک معلم خصوصی حرفه ای باید بدانید که ،دانسته های قبلی دانشجویان و دانش پژوهان در فراگیری آن چیزی که هم اکنون در حال آموزش به آنان هستید بسیار موثر است .در هنگام تدریس خصوصی به عنوان یک معلم خصوصی خوب ،باید تمامی پیش نیاز ها و هم نیاز های درسی را به خوبی بدانید و در هنگام آموزش آنها را به کار ببندید یادتان باشد که آموزش و پرورش صرفاً در آموزشگاه های تدریس خصوصی در آموزشگاه های تدریس گروهی شما ایجاد نمی گردد ،بلکه جو خانواده و جو اجتماعی که دانش آموز در آن رشد و پرورش نموده است. همچنین نقش گروه های دوستی می تواند بر تمامی مراحل آموزشی تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال ،اگر دانش آموزی در خانواده ای پرورش یافته باشد که کسب علم و دانش تنها مزیت محسوب نمی گردد بلکه مورد تمسخر بزرگان خانواده قرار می گیرد ،بنابراین نمی توان انتظار داشت که تدریس خصوصی یا تدریس گروهی شما تاثیر گذاری کافی را داشته باشد .بنابراین آشنایی با اصول روانشناسی در تدریس خصوصی اهمیت بسیار بالایی دارد که ،باید به عنوان یک معلم خصوصی خوب و یک دبیر خصوصی برتر با حداقل‌هایی از دانش روانشناسی در این حوزه آشنا باشید.

اما اصل بعدی که در تدریس خصوصی باید در نظر داشته باشید آن است که ،آموزش و پرورش احتیاج به زمینه سازی های گسترده ای دارد و شما به عنوان یک معلم خصوصی برای آنکه تدریس خصوصی موفقی داشته باشید ،باید بین آموزه های پیشین دانش آموزان و با آموزه های جدیدی که می خواهید تدریس نمایید، ارتباط معناداری را برقرار نمایید. فراموش نکنید که از لحاظ روانشناسی تدریس خصوصی ،منتقل کردن مطالبه جدید به ذهن دانش آموزان بدون توجه به ساختار ذهنی قبلی کاری بسیار دشوار است و اصولاً ذهن و مغز انسان ها برای یادگیری دیتای جدید نیاز به هماهنگ سازی آنها با داده های ذهنی قبلی خود دارد

برترین مدرسان ایران کدامند؟

آموزشگاه کنکور و نهاییخوب چه ویژگی هایی دارند؟

مقاله روش های مطالعه کنکور

منبع: نکات مهم انتخاب دبیر برای کلاس خصوصی و تدریس خصوصی | پایگاه اطلاع رسانی رجا (rajanews.com)