بهترین فیلم های آموزشی فیزیک

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=41

جهت خرید بهترین فیلم های آموزشی فیزیک با اجرای استاد مهدی باباخانی و یا

جهت ثبتنام در کلاس های ایشان

با شماره های زیر تماس بگیرید:

02126401062

09107680995

با توجه به نزدیک شدن دانش آموزان به کنکور سراسری ، اهمیت برنامه ریزی و مدیریت زمان چند برابر می شود ،

و در این صورت بعضی از داوطلبان میزان وقت باقی مانده خود را تا زمان کنکور با dvd  های آموزشی یا فیلم های آموزشی یا درسی پر می کنند.

که در ادامه متوجه خواهیم شد بهترین فیلم آموزش فیزیک ، باید دارای چه ویژگی ها یی باشد تا دانش آموزان بتوانند حداکثر استفاده را داشته باشند ؟

  1. بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که با استفاده از متد های جدید آموزشی ظبط شده باشد .

منظور از استفاده از متد های جدید یعنی ، آموزش بیشتر به سمت مطالب مفهومی تمایل داشته باشد ، تا صرفا حفط فرمول ها و مطالب پر حجم کتاب .

درسی مانند درس فیزیک اهمیت زیادی دارد که به صورت مفهومی خوانده شود تا در هنگام تست زنی به مشکلی بر نخورید.

توصیه : وقتی درس فیزیک را به صورت مفهومی یاد میگیرید در حافظه بلند مدت شما ثبت می شود و با مرور دوره ای مطالب به هیچ عنوان مطالب تدریس شده را فراموش نخواهید کرد ،

و هنگامی که مطالب را فقط حفظ کنید در حافظه کوتاه مدت شما ذخیره می شود و بعد از مدتی آنها را فراموش می کنید.

پس زمانی که دانش آموزان مفهوم اصلی درسی فیزیک را درک کرده باشند ، میتوانند جواب درست را ( هر چقدر که سوال پیچیده یا سخت کرده باشند) پیدا کنند.

نکته مهم : تست های کنکور سراسری درس فیزیک به شدت مفهومی طرح می شود و به همین علت خیلی از داوطلبان مدعی اند که تست ها خارج از کتاب است ،

اما تست ها مفهومی طرح میشود و اصلا خارج از کتاب نیستند.

همانطور که میدانید سازمان سنجش چندین بار در رسانه ها اعلام کرده است که :

<< “دانش آموزی که به درسی پاسخ نمی ‌دهد ، نشان می ‌دهد که آن درس را نخوانده است اما دانش آموزی که به سوالی اشتباه پاسخ می ‌دهد ، نشان می ‌دهد که آن را اشتباه آموزش دیده است” >>

  1.  
  2. بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که تطابق زیادی با کنکور سراسری داشته باشد.

منظور از تطابق فیلم آموزشی با کنکور سراسری یعنی استاد محترم درس فیزیک سوالی را در منبع آموزشی خود برسی و آموزش دهد ( منبع آموزشی میتواند هر چیزی باشد از جمله : کلاس ، DVD ، جزوه )

و سال بعد همان سوال یا با تغییرات جزیی در کنکور سراسری تکرار شود ، میگویند.

در نتیجه : هر چقدر فیلم های آموزشی فیزیک یک استاد یا موسسه تطابق بیشتری داشته باشد ، فیلم های کامل تر و مفید تری است.

تطابق بیشتر سوالات کنکور سراسری با فیلم آموزشی فیزیک باعث می شود انواع تیپ های سوال فیزیک بیشتر آشنا شوید و سر جلسه امتحان با تسلط بیشتری به حل می پردازید.

  1.  
  2.  
  3. بهترین فیلم آموزشی کنکور ، فیلمی است که همراه آن جزوه و تست نیز همراه باشد.

اگر میخواهید در درس فیزیک موفق باشید ، باید علاوه بر دیدن فیلم و شرکت در کلاس ها تست زنی و نکته برداری هم انجام دهید.

توصیه : دانش آموزان اگر نکته برداری ، خلاصه نویسی ، تست زنی و … را انجام ندهند ، درس فیزیک را یاد نمی گیرند. ( دست به قلم شوید )

دانش آموزان وقتی بعد از مشاهده هر قسمت از فیلم آموزشی ، مطالب تدریس شده را یک بار دیگر در جزوه داده شده مرور کنند یا

خلاصه نویسی و نکته برداری انجام دهند مطالب تدریس شده در حافظه بلند مدت آنها ثبت می شود.

توجه کنید که بیشتر اساتید در موسسات ، درس ها را به شکل افراطی و تشریحی تدریس می کنند یا روش های تستی نامعقولی را برای تدریس انتخاب می کنند ،

و دانش آموز را بیشتر گیج می کنند. سعی کنید فیلم یا منابعی را انتخاب کنید که استاندارد باشد.

در نتیجه هر چقدر تست های همراه DVD استاندارد تر باشد ، شما را به هدف خود نزدیک تر میکند.

بنابراین یک فیلم خوب آموزش فیزیک کنکوری باید تمام مباحث را به صورت کامل پوشش بدهد و درسنامه هر درس باید به صورت کامل تدریس شود و دارای جامعیت کامل و استاندارد باشد.

 بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که استادان برند و خبره آنرا ظبط کرده باشند.

یک موسسه آموزشی خوب و برتر از دبیران برند و مطرح استفاده میکند تا دانش آموزان مطالب درسی را با بهترین کیفیت تدریس تماشا و نکته برداری کنند.

استفاده از یک دبیر برند خبره می تواند دانش آموزان را تا حد زیادی پیشرفت دهد البته باید این نکته هم باید توجه داشت که استفاده از دبیران برتر

هزینه های بیشتری نسب به دبیران دیگر دارد.

توصیه : سعی کنید در هنگام انتخاب فیلم آموزشی کنکور ، در مورد استاد مدرس مورد نظر خود تحقیق کنید.بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که کسالت آور یا بی روح نباشد.

زمانی فیلم آموزشی فیزیک  کنکور بهترین بازده را دارد که شبیه کلاس های حضوری باشد یعنی فیلم آموزشی به صورت بی روح یا یکنواخت نباشد.

به طور معمول اساتید برتر و خبره فیزیک ، کلاس را با چاشنی طنز و شوخی نیز آغشته می کنند که این کار نه تنها کلاس را از یکنواخت بودن در می آورد

بلکه میزان یادگیری دانش آموزان را به طور چشمگیری افزایش میدهد .

  1. بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که با کیفیت خوبی ضبط شده باشد.

استفاده از ابزار حرفه ای مانند تلویزیون های بزرگ هوشمند یا استفاده از چند دوربین در استودیو باعث افزایش کیفیت تصویری فیلم و جذاب تر شدن کلاس ها می شود.

استفاده از روش ‌ها، ابزارها و تکنولوژی‌ های نوین آموزشی جهت هوشمند سای آموزش فیزیک می تواند تاثیر چشمگیری در کیفیت ویدیو ها و DVD ها داشته باشد.

برای نمونه میتوان مطالب دشوار را با رسم شکل تدریس کرد یا فرمول های فیزیک را به صورت طبقه بندی شده و با استفاده از یک الگو قرار داد.

معمولا دبیران برتر و برند فیزیک ، نقشه راه تدریس را به دانش آموزان معرفی میکنند تا دانش آموزان بهتر بتوانند مسیر یادگیری خودشان را ببینند.بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که پشتیبان و مشاور تحصیلی با تجربه ای داشته باشد.

به عبارت دیگر موسسه با فروش محصولات ، DVD های آموزشی ، فیلم ها و … دانش آموز را به حال خود رها نکند و یک مشاوره تحصیلی با تجربه دانش آموز را هدایت کند.

دانش آموزان بار ها ممکن است در مسیر یادگیری خود دچار گمراهی شود و بودن یک مشاور تحصیلی با تجربه میتواند مشکلات زیادی از دانش آموز را برطرف کند.

همچنین وجود یک پشتیبان برای موسسه باعث می شود دانش آموزان با خیال راحت تر خرید خود را انجام دهند.بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که ساعت تدریس آن معقول و منطقی باشد.

ساعات آموزشی فیلم باید منطقی باشد یعنی طوری نباشد وقت و زمان دانش آموز را به طور زیاد بگیرد و دانش آموز نتواند مطالب تدریس شده را تمرین کند ،

همچنین ساعات آموز نباید بسیار کم باشد یا حتی قسمتی از مطالب فیزیک در آن حذف شده باشد.

باید در عین حال هم کامل و جامع باشد ، نکته های مهم درس فیزیک را تذکر دهد ، تست های سال های پیش را مرور کند و هم حجم مطالب خیلی زیاد نباشد ،

تا دانش آموز فرصت تمرین مطالب تدریس شده را داشته باشد.

ساعات آموزشی زیاد نه تنها باعث یادگیری دانش آموزان نمی شود ، بلکه نتیجه عکس می دهد و دانش آموز را خسته می کند.

منابعی که دارای حجم زیادی هستند ، زمان زیادی را از داوطلبان را تلف میکند و به همان علت دوره جمعبندی و تست با تاخیر شروع می شود.

منبع مناسب کنکوری باید دارای راهکار ساده محاسباتی و مفهومی باشد تا داوطلبان بتوانند در کمتر از چند ثانیه هر تستی را پاسخ دهند.

  1.  
  2. بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که بر اساس آخرین تغییرات کتاب درسی باشد.

 های موسسه آموزشی باید طبق آخرین تغییرات کتاب درسی و نظام جدید آموزشی باشد.

و با توجه به حذفیات اعلام شده توسط سازمان سنجش تدوین می گردد و در صورت تغییر در بودجه بندی ها ، فیلم های آموزشی نیز بروز رسانی می شوند.

  1.  
  2. بهترین فیلم آموزشی فیزیک کنکور ، فیلمی است که دارای برنامه مطالعاتی باشد. ( بی برنامه نباشد )

 فیلم های موسسه آموزشی باید دارای یک برنامه ریزی دقیقی مطالعاتی باشد تا دانش آموزان طبق آن پیش برود.

وجود یک جدول برنامه ریزی مطالعاتی ، می تواند به درس خواندن دانش آموزان نظم دهد و استرس دانش آموز را کم کند.

یک برنامه ریزی دقیق برای دانش آموز میتواند دانش آموز را برای آزمون های آزمایشی ( هر 2 یا 3 هفته ) آماده کند و تراز دانش آموز را در آزمون های آزمایشی بهبود ببخشد.

اتمام منابع در زمان مناسب کمک میکند داوطلبان در موعد مشخص و معین، مقوله آموزش را به اتمام برسانند و دوره جمعبندی و مرور را شروع کنند.

نویسنده : ارشیا کیاکاظمی