بهترین دبیران زیست کنکور ایران

بهترین دبیران زیست کنکور ایران

لیست بهترین اساتید زیست ایران از نگاه مجموعه کارنامه خرد:

دکتر همایونی  مولف کتب زیست شناسی قلمچی و طراح تست کنکور های آزمایشی و مدرس برنامه های تلویزیونی

استاد اشکان هاشمی زیست نویسنده و مدرس

 استاد محمد رضا عمارلو زیست

استاد رضا اربابیان مولف کتب خانه زیست شناسی ایران و طراح تست کنکور های آزمایشی و مدرس برنامه های تلویزیونی

استاد علی پناهی شایق زیست

 استاد محمد مهدی میوه چی زیست

 استاد علی کرامت زیست

 استاد امیر حسین حقانی فر زیست

استاد حاجی یوسف از مدرسین برتر ایران

استاد حنیف عظیمی زیست

 استاد ماجد موید زیست

 استاد امین امین الرعایا زیست

استاد منصور کهندل زیست

استاد رضا امیر زیست

استاد پدرام فرهادیان زیست

 استاد محمد چلاجور زیست

 استاد امید فراهانی زیست

 استاد وحید شایسته زیست

 استاد محمد هاشمی زیست

 استاد  مسعود حدادی زیست

استاد مهدی آرام فر زیست نویسنده و مدرس 

 استاد امید شیخ حسنی زیست

استاد محمد همدانی زیست

 استاد  علی رضا اکبرپور زیست

 استاد مجید نیک راد زیست

 استاد رضا راحمی زیست

استاد جمال نیکنام زیست

استاد علیرضا اعتماد زیست

استاد رضا اربابیان زیست

استاد علی ظهری زیست

استاد  مهرداد عالی پور زیست

استاد حمید راهواره زیست

 استاد هادی کمشی زیست

بهترین دبیران زیست برای درس دادن حتماً از شکل کشیدن به صورت بازه استفاده می کند چراکه درس زیست درسی مفهومی است و برای درک بهتر آن حتماً باید از شکل و تصویر استفاده کرد بهترین دبیران زیست آزمایشات کتاب و پاورقی ها دقت نموده آنها را نیز برای دانش آموزان شرح می دهند خلاصه نویسی از دیگر روش های بسیار مفید در خواندن درس زیست باشد بهترین دبیران زیست از جزوه های خلاصه نویسی شده و نمو نمودار درختی برای تدریس استفاده می کنند همینطور بهترین دبیران زیست نحوه خواندن درس زیست را به دانش آموزان توضیح می دهند زیرا درست خواندن زیست بسیار مهم است چرا که هم درسی مفهومی و هم حفظ می باشد و مطالب به هم پیوسته است بهترین دبیران زیست به صورت ترکیبی درس می دهند یعنی مطالب مرتبط از فصل های مختلف را به هم رفت داده آن را برای دانش آموز روشن میکنند و توضیح می دهند حل تست های حل تست های کتاب های تست مناسب کنکور و آزمون های آزمایشی سر کلاس بسیار مهم است بهترین دبیران زیست حل تست آزمون ها را برای دانش آموزان بررسی میکند استفاده از فیلم های آموزشی برای درس زیست بسیار می تواند مفید واقع شود بهترین دبیران زیست در امر تدریس از فیلم های آموزشی مانند انیمیشن های مرتبط با درس زیست مسلمان نده در مطالب مانند فشار اسمزی آناتومی قلب استفاده میکنه.

عکس از بهترین دبیران زیست میباشند داشتن پرسش کلاسی از روش هایی بسیار کاربردی می باشد همینطور بهترین دبیران زیست به تکرار و دوره مطالب زیست می پردازند تا دانش آموزان مطالب را فراموش نکنند یک معلم خوب باید خوش اخلاق باشد در کلاس با مهربانی با دانش آموزان رفتار کند وبا مهربانی تدریس کند  بهترین دبیران زیست باید در کلاس ظاهری آراسته داشته باشند و چهره‌ای بشاش تا دانش آموزان ازآنهاانرژی مثبت دریافت کنند ،بهترین دبیران زیست بعد از اتمام کتاب، کتاب را دوره می کنند وبا روش‌هایی مثل حل تست داشتن پرسش کلاسی و گرفتن آزمون کتبی به دوره مطالب می بپردازندهمچنین می‌توانند از دانش آموزان بخواهند درس ها را به صورت کنفرانس ارائه بدهند و اسلاید درست کنند چرا که زمانی یادگیری ۱۰۰ درصد میشود که انسان خود آن را آموزش دهد بهترین دبیران هیچ گاه بین دانش آموزان فرق نمی‌گذارند و سعی بر شناخت‌دانش آموزان دارند زیرا هر دانش آموز اخلاق به خصوص خود را دارد ،ویژگی های مثبت و منفی دارد و معلم خوب آن را شناسایی می کند بهترین دبیران زیست اولین منبع شان کتاب درسی می باشد و نکات مهم آن را برای دانش آموزان بیان می کنند در هر پاراگراف  نکات مهم تستی و مفهومی را مشخص میکنند و ارتباط آن را با مطالب قبل مشخص می کنند اکثر بهترین معلمان زیست در بهترین دانشگاه ها درس خوانده اند یک معلم خوب باید توانایی مدیریت کلاس را داشته باشد،همچنین توانایی ایجاد انگیزه در دانش آموزان را نیزداشته باشد. بهترین دبیران زیست سعی میکنند لحن خوبی داشته باشند و تن صدای مناسب چرا که درزیست  درسی است که حالت تشریحی و تعریفی دارد و اگر معلم بخواهد با لحن آرام وبا صدای پایین تدریس کند کلاس کسل کننده خواهد بود بهترین دبیران زیست باید سعی کنند مطالبی را که پای تخته می نویسند با خط خوش بنویسند تا دانش آموز بتواند راحت نکته برداری کند و تصاویر را به صورت واضح رسم کنند برای مثال از ماژیک های با رنگ های مختلف میتوانند استفاده کنند همین طور برای شکل کشیدن ورسم نمودار درختی ، همه این موضوعات به نظر ساده بسیار در ایجاد انگیزه برای گوش دادن در کلاس بسیار اهمیت دارد یک معلم نباید تمام وقت کلاس رابهدرس دادن اختصاص دهد  حتماً باید برای استراحت زمانی را قرار دهدو با دانش آموزان  پیرامون مسائل دیگر نیز صحبت کند ، معمولاًبهترین دبیران شناخته شده و به نام هستند بهترین دبیران زیست اگر دانش آموز در پرسش کلاسی و آزمونهای خود نتیجه قابل قبول نگیرد اورا سرزنش نمی کنند و فقط به دنبال علت افت دانش آموز می گردند و به او کمک می کنند تا مشکل را حل کند ا،یجاد استرس نیز دردانش آموز نمی کنند، معلم باید در کلاس حضور به موقع داشته باشد تا از تایم کلاس زده نشود تا دانش آموزان بتوانندبه بهترین نحو از دانش معلم بهره ببرند داشتن حس شوخ‌طبعی یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بهترین دبیران می باشد چرا که باعث می شود فضای کلاس شاد باشد معلم میتواند از تجربیات خود در دوران دانش آموزی تعریف کندتا دانش آموزان بتوانند از تجربیات آن استفاده کنند. بهترین دبیران زیست تسلط کافی بر روی درس دارند و همینطوراشراف کامل به کتاب ونکات کنکوری کتاب های تست به همین دلیل اکثر بهترین دبیران زیست پزشک می باشند حتی گاهی می توانند مطالب زیست را به صورت داستان طور تعریف کنندتا جذابیت درس بیشتر شود.

 داشتن تسلط در بیان کردن آنچه معلم تدریس می کندبسیار در یادگیری موثر می باشد، بهترین دبیران زیست خود به دنبال علم آموزی بیشتر و مطالعه بیشتر می باشند اکثراً به دنبال ادامه تحصیل درمدارج بالاتر می باشند دانش آموزان را تشویق به مطالعه بیشتر می کنند و نه فقط مطالب مختص کتاب زیست بلکه مطالبی فراتراز کتاب درسی و برای آشنایی بیشتر با علم زیست شناسی آنهارا به تحقیق و بررسی تئوری های مختلف علم زیست شناسی وتحقیق درباره آنها تشویق میکنند ،همچنین بهترین دبیران باید کمی روانشناسی نیز بدانند وبا اخلاقیات یک دانش آموز در سن و سال نوجوانی آشنایی داشته باشند و زود عصبانی نشوند و مانند یک بزرگترو مادر پدری مهربان و صبور دانش آموزان راراهنمایی کنند و زود آنها را در مورد تنبیه قرار ندهند همچنین بهترین دبیران زیست نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را برای آنها شرح می دهند تا بتوانند این درس را بهتر بخوانند همینطور تکالیف و تست هایی که برای آنها تعریف می‌کنند نباید طوری باشد که آنها را خسته و بی انگیزه کرده و متناسب با سطح درسی کلاس باشد اگر دبیر زیست پزشک باشد می تواند اتجربیات خود در امر پزشکی یا دوران دانشجویی و انترنی خود را برای دانش آموزان تعریف کند برای مثال اتفاقات جالبی که در دنیای پزشکی افتاده یا این علم چه خدماتی به بشریت کرده است این نیز در علاقه مندی دانش آموزان بسیارتاثیر گذار است یا حتی می تواند  از دانش آموز بخواهدمقاله های معتبر پیرامون مسائل پزشکی و یا دنیای زیست شناسی را مطالعه کرده و یا خود در این زمینه به تحقیق پردازندو آن را برای دوستان خود شرح دهند بهترین دبیران زیست در کلاس میتوانند از وسایلی مانند میکروسکوپ وماکت های زیست شناسی نیز استفاده کنند وبرای یادگیری بهتر به تشریح قلب و کلیه و شش ها  بپردازند بهترین دبیران هیچگاه در کلاس ایجاد حس رقابت نمی کنند رقابت در دانش آموزان استرس به وجود می‌آوردچرا که دانش آموز باید به خاطر علاقه خود به آن درس  واهدافی که  دارد درس بخواند ونه  برای رقابت با دوستانش همینطور بهترین دبیران زیست می‌توانند برای رفع اشکال گروه تشکیل دهند تا دانش آموزان سوالات خود را مطرح کنند و یا با هم تعامل بیشتری داشته باشند و بین هم سوالات زیست را و تست های مهم را رد و بدل کنند و خود نیز در این گروه ها مطالبه جالب زیست شناسی را قرار دهند همینطور حجم مطالب گفته شده سر کلاس نباید از یک مقدار مشخص بیشتر باشد نباید مطالب گفته شده غیر مرتبط با هم باشد چرا که می تواند موجب خستگی ذهنی دانش آموز شود معلم باید در درس دادن خود دارای  نظم ذهنی باشد و مطالب را به طور پیوسته تدریس کند، اگر دانش آموزی درصد آزمون های خود یا نمرات کلاسی اش پیشرفت کند معلم موظف است او را تشویق کند تادانش آموز انگیزه‌ای بیشتر پیدا کند تا فکر نکند که تلاش های او از دید معلمش ناچیز و نادیده گرفته می شود  همچنین نباید با یک درصد پایین توانایی او زیر سوال برده شود.

از مسائل بسیار مهم یک معلم خوب داشتن ادب در کلام ورفتارمی باشد و باید با دانش آموزان با لحنی درست و متناسب با شان دانش آموز صحبت کند و به دانش آموزان احترام بگذارد و احترام متقابل را دریافت کند همینطور می تواند از تجربیات خود در زندگی اجتماعی نیز دانش آموزان را بهره‌مند کند و فقط کلاس را مختص درس زیست نبیند چرا که وظیفه یک معلم به علاوه آموزش، پرورش نیز می باشد همینطور باید با دانش آموزان خود مانند یک دوست رفتار کند تا آنها با او راحت باشند و بتوانند مسائل شان را در میان بگذارند و همینطور نباید ایجاد حس ترس در دانش آموز ایجاد کند، بهترین دبیران زیست هیچ گاه در دانش آموز حس ترس و نا امیدی را ایجاد نمی کنند و در کلاس فضایی صمیمانه را ایجاد می کنند اگر معلمی عاشق تدریس  و دانش آموزانش نباشد نمی تواند روی آنها تاثیر گذار باشدو نمیتواند موجب شود که دانش آموزانش ازاو الگو برداری کنند.

استفاده از پوستر های زیست شناسی  برای تدریس می تواند تاثیر گذار باشد و به فهم بیشتر دانش آموزان کمک کند.بهترین دبیران زیست در حد توان خود سعی میکنند شرایط گفته شده را برای دانش آموزان خود ایجاد کنند‌ و در کلاس های مجازی حتما  کلاس را با بهترین امکانات تشکیل دهند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.