بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=836

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی چیست؟ چگونه می توان بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی را انتخاب کرد؟برای دانش آموزان در رشته تجربی مبحثی که اولویت دارد، زیست و شیمی است و بعد از آن فیزیک و ریاضی است.

برای قبولی در کنکور یکی از ارکان مهم و اساسی آن انتخاب منبع مناسب برای کنکور تجربی است. شما باید این توانایی را داشته باشید که منبعی را انتخاب کنید که بتواند تمام نیاز های شما را متناسب با سطح درسی خود پوشش دهید. اگر شما در رشته تجربی هستید و به دنیال بهترین منایع ریاضی کنکور تجربی می باشید تا انتهای این متن با ما همراه شوید.

بیشتر داوطلبان رشته تجربی با این مشکل مواجه هستند که در درس ریاضی مشکل بسیار دارد، اما اگر برخی از سیاست ها را رعایت کنید می توانید به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرید.

راه های شناخت بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی

شما با کمک برخی از راهکار ها می توانید همین نقاط ضعف خود در ریاضی را به نقاط قوت تبدیل کنید، با انتخاب بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی می توانید به راحتی در ریاضی درصد بالایی کسب کنید.

تعیین سطح درسی

قبل از خرید و تهیه منبع ریاضی کنکور تجربی، باید سطح تحصیلی خود را شناسایی کنید. این طبیعی است که افرادی که سطح ضعیفی در ریاضی دارند باید به دنبال کتاب هایی با سطح پایین باشند، زیرا به طور حتم با دیدن تست های سخت و پر چالش به طور حتم دچار ناامیدی می شوند و گاهی ممکن است همان ابتدا دست از تلاش بردارند.

اگر سطح درسی تان در ریاضی پایین است باید به دنبال بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی باشید که درسنامه های قوی و البته کاربردی دارند.

همچنین منابعی از ریاضی کنکوری تجربی که برای یک کنکوری توصیه می شود، برای یک دانش آموز پایه دهم عملا کاربردی ندارد. توصیه می شود در انتخاب بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی برای خود، صادق باشید. شما می توانید برای تعیین سطح خود در ریاضی نمرات سال های قبل، در صد آزمون های آزمایشی در طول دوره و مواردی از این قبیل را ارزیابی کنید. همچنین می توانید برای تعیین سطح تحصیلی خود از بهترین دبیران کنکور ایران  در موسسه کارنامه خرد کمک بگیرید.

 اگر دانش‌آموز ضعیف یا متوسطی هستید یا می‌خواهید از پایه و به صورت اصولی درس ریاضی را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم سراغ کتاب‌های درسنامه محور بروید و در کنار آن متن کتاب درسی، تمرینات آن و نمونه سوالات استاندارد حل کنید. اگر در درس ریاضی پایه خوبی دارید و از آن یک غول بزرگ در ذهنتان نساخته‌اید؛ طبیعتا باید به دنبال منابعی باشید که تست محور هستند و سوالات دشوار و چالش برانگیزی دارند.

تصویر-بهترین-منابع-ریاضی-کنکور-تجربی-8545

ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه جلد اول، مناسب سطوح ضعیف تا متوسط

کتاب جامع کنکور مهر و ماه توصیه بیشتر دبیران ریاضی کنکور و مشاوران به دانش آموزان با سطح ضعیف و متوسط رو به پایین است. به آن دلیل ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه جلد اول مورد پسند بیشتر افراد قرار گرفته است که به درسنامه بسیار توجه شده است. از آنجا که ارتباط موثری بین هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم ریاضی برقرار است به گونه ای درسنامه را ارائه داده است که این مطالب کاملا بهم مرتبط هستند و باید به صورت یکپارچه مطالعه شوند.

در نتیجه دانش آموزان سطح ضعیف و یا متوسط رو به پایین با خواندن این کتاب دیگر دچار سردرگمی نمی شوند و دیگر لزومی ندارد برای تست زنی و مطالعه ریاضی تجربی مطلب سه پایه را جمع آوری کند و آن ها را به هم مرتبط کند. این کتاب در دو جلد ارائه شده است، که جلد اول تست های طبقه بندی شده و هدفمند ارائه شده است و همچنین در انتهای هر فصل یک آزمون برای سنجش علمی دانش‌آموز در هر فصل، تست‌های کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی ده سال اخیر و آزمون‌های جامع شبیه ‌ساز کنکور، آورده شده است.

اما جلد دوم کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه، یک درسنامه و پاسخنامه کامل ارائه شده است که دارای روش های متنوع و خلاق در حل تست ها است. درسنامه این کتاب به گونه ای ارائه شده است که بسیار خلاق و متنوع هر بخش را تشریح می کند به گونه ای که بهترین دبیران ریاضی کنکور آن درس را برایتان تشریح می کند. شما می توانید جهت اطلاع از بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی از بهترین دبیران کنکور ایران در موسسه کارنامه خرد کمک بگیرید.

روش خواندن ریاضی برای کنکور تجربی

برای به خاطر سپردن اصطلاحات و فرمول های مهم، فلش کارت ایجاد کنید. فلش کارت ها کارت های شاخصی هستند که در هر دو طرف آن اطلاعات وجود دارد. می توانید از فلش کارت ها برای به خاطر سپردن فرمول های ریاضی، اصطلاحات کلیدی و مفاهیم کمک بگیرید. فرمول، اصطلاح یا مفهوم را در یک طرف کارت بنویسید و سپس توضیح و یک مثال را در طرف دیگر بنویسید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید فرمول ریاضی را برای یک معادله درجه دوم حفظ کنید، می توانید فرمول را در 1 طرف کارت بنویسید و سپس توضیحی در مورد نحوه استفاده از فرمول به همراه یک مثال در طرف مقابل بنویسید.

اگر چیزی را متوجه نشدید از بهترین معلمان کنکور کشور یا معلم ریاضی خود بپرسید. مفاهیمی وجود خواهند داشت که شما را به دردسر می اندازند، و زمانی که این اتفاق افتاد، بهتر است در اسرع وقت درخواست کمک کنید. با معلم ریاضی خود خود در مورد هر مفهومی که نمی فهمید صحبت کنید.آنها می توانند اطلاعات بیشتری را برای کمک به درک مفهوم ارائه دهند.

در زمان حل تست ها از مشکلاتی که در مورد آنها مطمئن نیستید بگذرید و به آنها بازگردید. بهتر است ابتدا ساده‌ترین مسائل را در تست ها حل کنید، زیرا زمان کمتری از شما می‌گیرد. اگر با مشکلی مواجه شدید که شما را دچار مشکل کرده است، از آن بگذرید و پس از رفع آسان ترین مشکلات به آن بازگردید.

اگر نیاز به تکمیل یک معادله با استفاده از یک فرمول خاص دارید، ابتدا فرمول را بنویسید. سپس، معادله را با استفاده از فرمول کامل کنید و هر گونه محاسبات اضافی را که برای تکمیل مشکل باید انجام دهید، نشان دهید.

شما از کدام منابع ریاضی کنکور استفاده کرده اید؟