تحلیل کتاب های کمک آموزشی فیزیک

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=784

تحلیل کتاب های کمک آموزشی فیزیک

فیزیک همانند درس ریاضی لازم است تا توسط دبیر حرفه ای و در کلاس درس آموزش داده شود. در نتیجه نیاز است تا در کلاس های فیزیک شرکت کنید و با حضوری فعالانه و پیگیری به یادگیری بهتر خود کمک کنید.

برای یادگیری بهتر نیاز است تا دانش آموز از یک منبع کتب درسی استفاده کند. امروزه کتاب های مختلفی در بازار موجود هستند، اما این بدان معنی نیست که می توان از هر کدام از آن ها استفاده کرد. بهترین منبع شما متناسب با شرایطتتان با دیگری متفاوت است.

ما در ادامه این متن به تحلیل کتاب های کمک آموزشی فیزیک می پردازیم. البته بحث در مورد تمام این کتب در این متن نمی گنجد با ما همراه باشید تا به بررسی تعدادی از منابع بپردازیم.

شما می توانید برای اطلاع از کلاس آنلاین فیزیک دهم همین حالا به این لینک بروید.

فیزیک پایه

فیزیک علم طبیعی است که ماده و حرکت و رفتار آن را در فضا و زمان مطالعه می کند و موجودیت های مرتبط انرژی و نیرو را مطالعه می کند.

فیزیک یکی از موضوعات وسیعی  است که در زیر مجموعه علم قرار می گیرد. هدف اصلی هر سه بخش، زیست شناسی، فیزیک و شیمی، درک قانون جهان و درک همه چیز در آن است. فیزیک به هر جنبه ای از جهان مربوط می شود. این یک مطالعه علمی است که بر جهان فیزیکی و پدیده طبیعی اطراف ما حاکم است. با ماده و رابطه آن با انرژی سروکار دارد.

فیزیک پیچیده است اما به تعدادی از قوانین طبیعت نیز متکی است. فیزیک از روش های علمی برای آشکار کردن اصول حاکم بر نور و ماده و همچنین برای کشف پیامدهای آن قوانین استفاده می کند. هدف فیزیک توصیف عملکرد هر چیزی است که در اطراف ما وجود دارد.

همه چیز اطراف ما را می توان با قانون فیزیک بسیار دقیق توصیف کرد. فیزیک همچنین در مورد مطالعه طبیعت و نیروهایی است که با کمیت های فیزیکی اندازه گیری می شوند.

تصویر-تحلیل-کتاب-های-کمک-آموزشی-فیزیک-1221

بهترین کتاب فیزیک کنکور

استفاده از یک کتاب کمک آموزشی هوشمندانه می تواند به یادگیری هر چه بهتر دانش آموز کمک کند. این کتاب های کمک آموزشی دانش آموز را وادار به حل تست ها و تمرین های بیشتر همسو با کلاس های کنکور می کنند.

البته توصیه می شود که بدون مطالعه کتاب درسی فیزیک سراع این کتاب های کمک آموزشی نروید. ابتدا لازم است تا خود کتاب فیزیک را بخوانید و بر مفاهیم مسلط شوید و بعد از آن از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی فیزیک

تحلیل کتاب های میکروطبقه بندی گاج

کتاب های میکروطبقه بندی گاج تمام مطالب سال های 10،11 و12   را پوشش می دهند و برای رشته های ریاضی و تجربی کار آمد است. یکی از ویژگی های بارز کتاب های میکروطبقه بندی گاج این است که درسنامه ها به صورت خلاصه و البته مفهومی ارائه شده اند و تست ها در سطح های مختلف همراه با حل تشریحی ارائه شده اند. این کتاب ها را می توان به عنوان بهترین منبع برای کنکور نظام جدید معرفی کرد.

تحلیل کتاب فیزیک جامع خیلی سبز

در کتاب فیزیک خیلی سبز تست های تالیفی طراحی و ارائه شده اند. در این کتاب هر سه فیزیک پایه دهم یازدهم و دوازدهم بررسی می شوند. رویه این کتاب مطابق با سوالات کنکور مطرح شده اند تا تمام مسائل از جزئی به دقیق و کلی همگی مورد بحث قرار گیرند.

در این کتاب درسنامه ها در ابتدای هر فصل به صورت کاملا جداگانه ارائه می شوند و مطالب در هر مرحله به دانش آموز انتقال داده می شود. بعد از پایان درسنامه هر بخش، تست های مرتبط ارائه می شوند تا دانش آموز بتواند بر مفاهیم تسلط کافی پیدا کند.

کتاب فیزیک جامع خیلی سبز دارای 1913 تست از تست های کنکور سراسری و تست های تالیفی است تا دانش آموز با استفاده از این تست ها بتواند بر تمام تست های کنکور تسلط پیدا کند.

یکی از نکات مهم و بارز کتاب فیزیک جامع خیلی سبز پاسخنامه کامل و دقیق آن است  که تمام تست ها به صورت تشریحی و کلیدی ارائه می شوند.  می توان گفت کتاب فیزیک جامع خیلی سبز یکی از بهترین منابع برای کنکور است.

اگر به دنبال کلاس آنلاین مقطع کنکور هستید همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

تحلیل کتاب فیزیک پایه گاج

فیزیک پایه گاج برای دو رشته ریاضی و فیزیک به صورت جداگانه ارائه شده است. کتاب فیزیک پایه گاج برای هر دو رشته ریاضی و فیزیک یکی از بهترین منابع کنکور است.

این کتاب در دو جلد ارائه می شود، جلد اول همگی دارای تست به همراه پاسخ کلیدی است؛ اما در جلد بعدی پاسخنامه تشریحی تست ها و درسنامه های کاربردی هر فصل ارائه می شود.

در انتهای هر فصل تست های سطح بالاتر با عنوان یک قدم تا 100 ارائه می شود که حل و  بررسی آن ها به نزدیک شدن به درصد بالا در فیزیک کمک می کند.

در قسمت پاسخنامه کتاب فیزیک پایه گاج تمام گزینه ها یک به یک مورد ارزیابی قرار می گیرند. همچنین در این قسمت مهارت های تست زنی به دانش آموز بیان می شود که همگی به تقویت تست زنی کمک می کند.

تحلیل کتاب فیزیک دوازدهم گاج

کتاب سری میکرو طبقه بندی فیزیک پایه دوازدهم گاج همچون کتاب فیزیک پایه نیز برای دو رشته ریاضی و تجربی قابل استفاده است. در جلد اول این کتاب تست های مربوط به دوران جمع بندی و تست های یک قدم تا 100 نیز دسته بندی شده اند. جلد دوم این کتاب پاسخنامه تشریحی ارائه می دهد که تمام تست ها را به صورت مفهومی بررسی می کند. همچنین در بخش پاسخنامه برخی از تست ها با چند روش مختلف ارائه شده اند. تمام این ویژگی ها می تواند اثبات کند که کتاب فیزیک دوازدهم گاج به عنوان یکی از بهترین منابع برای کنکور سراسری است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با استاد فیزیک و بهترین معلمان کنکور کشور در این زمینه مشورت کنید. با ما همراه باشید تا با تحلیل بیشتر این کتاب ها آشنا شوید.