تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=791

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی چگونه در انتخاب منابع کمک درسی موثر است؟ کتاب های درسی کمک آموزشی زیست شناسی مقدماتی شکل می دهند و دانشمندان را به عنوان الگوهای بالقوه ای که مسئول اکتشافات مهم هستند برجسته می کنند. از آنجا که درس زیست شناسی به عنوان یکی از دورس مهم رشته تجربی است باید دانش آموزان این رشته در درس زیست شناسی مهارت کافی داشته باشند. به همین دلیل در ادامه این مطلب به بررسی تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین معلمان کنکور کشور

 

کتاب های درسی زیست شناسی

کتاب‌های درسی یکی از منابع اولیه‌ای هستند که دانش آموزان کنکور برای یادگیری  و قبولی در کنکور از آن استفاده می‌کنند و اغلب به عنوان بخشی از درس خوانده می‌شوند. کتاب‌های درسی در حالی که مفاهیم بنیادی را در یک رشته خاص منتقل می‌کنند، می توانند خود به عنوان منبع اصلی برای کنکور معرفی شوند.

از درس زیست شناسی در کنکور تجربی، 50 سوال مطرح می شود که این 50 سوال از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می شود. این موضوع حاکی از آن است که دانش آموزان باید در هر سه پایه به اندازه کافی تسلط داشته باشند. 

اگر تصمیم به قبولی در رشته های برتر دارید، توصیه می کنیم از همان ابتدا درست زیست شناسی را جدی بگیرید. لازم است دانش آموزان درس زیست شناسی را در همان پایه به صورت جدی آموزش ببینند که اگر اینطور نباشد در پایه یازدهم و دوازدهم با مشکل مواجه می شوید.

سوالات کنکوری در تمام رشته ها مفهومی است و همین موضوع باعث شده است که تنها آموزش در مدارس و کتاب های درسی برای کنکور کفایت نکنند. در نتیجه دانش آموزان کنکوری برای آشنایی و تسلط بر این سوالات باید به همین کتاب های کمک درسی و کلاس های کنکور روی بیاورند. امروزه کتاب های بسیاری در تمام رشته ها و پایه ها برای دانش آموزان موجود است، اما شرط موفقیت آن است که بهترین را انتخاب کنید.

ما با بررسی و تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی به شما در انتخاب بهترین منابع زیست شناسی کمک می کنیم. تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی این کمک را می کنند تا با توجه به شرایط و نیاز هر دانش آموز منبع کمک درسی انتخاب شود.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی بر اساس سطح

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی (کتاب زیست شناسی خیلی سبز)

اولین کتاب های کمک آموزشی که مناسب برای دانش آموزان با سطح پایین است کتاب های خیلی سبز به صورت سال به سال است. در این کتاب درسنامه کامل از تمام فصول به صورت خیلی ساده و روان ارائه شده است. این کتاب علاوه بر درسنامه و پاسخنامه تشریحی، تست های تالیفی، آموزشی و کنکور های آموزشی نیز بررسی می شود. کتاب هاب خیلی سبز برای دانش آموزانی است که زیست شناسی آن ها ضعیف است، یا تصمیم به خواندن زیست شناسی از ابتدا دارند بسیار مناسب است.

اگر به دنبال تحلیل کتاب های کمک آموزشی ریاضی هستید به این لینک بروید.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی (کتاب نشر الگو زیست شناسی )

اما دانش آموزانی که سطحی متوسط و رو به بالا را کسب کرده اند، کتاب های نشر الگو برای آن ها انتخاب خوبی است.این کتاب برای هر سال دو جلد دارد و لازم است در زمان تهیه آن هر دو جلد 1 و 2 تهیه شود.  در این کتاب ها درسنامه ها به صورت مختصر تر ارائه می شود اما قسمت پاسخنامه تشریحی نکات کلیدی که مورد نیاز برای حل تست است بررسی و ارائه می شود و همین موضوع ضعف موجود در درسنامه را پوشش می دهد.

تست های نشر الگو به نسب کتاب های خیلی سبز زیست شناسی سطح بالاتری دارند.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی (کتاب های زیست میکروطبقه بندی)

در تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی میکرو طبقه بندی باید گفت، این کتاب ها تست های سطح بالایی ندارند اما درسنامه ای بسیار قوی را ارائه می دهند. درسنامه این کتاب همچون کتاب خیلی سبز است اما درسنامه آن همچون کتاب خیلی سبز نیست.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی برای دور دوم

بعد از گذراندن مرحله اول زمان آن است که به دنبال کتاب هایی برای دور دوم و مرحله بعدی باشید. در این مرحله شما به سطح 60-70 رسیده اید و نیاز به منابعی از کنکور دارید که سطح خود را افزایش دهید.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی(زیست جامع خیلی سبز)

این کتاب تست های سطح بالا دارد و پاسخنامه در جلد دوم ارائه شده است. این کتاب برای رسیدن به درصد 90 برای دانش آموزان کنکوری انتخاب خوبی است.

تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی (زیست جامع IQ گاج)

اما بعد از رسیدن به این مرحله اگر می خواهید به تست های قوی تری تسلط پیدا کنید و درصد بیشتر از 90 داشته باشید می توانید زیست جامع IQ گاج را انتخاب کنید. در تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی باید گفت این کتاب شما را تا درصد 100 بالا می برد و سوالاتی را در این کتاب مشاهده می کنید که امکانش وجود دارد حتی تا دو تا سه سال آینده هم در کنکور مشاهده نکنید، زیرا تست های این کتاب خارج از چارچوب کنکور است و بیشتر شما را به چالش می کشاند.

این تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی به شما کمک می کند تا با دید بازی منابع کنکور خود را انتخاب کنید. توصیه می کنیم بعد از مطالعه تست های مارک دار، برای دور دوم مطالعه کنکور و رسیدن به درصد های بالاتر، به دنبال منابع قوی تر باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحلیل کتاب های کمک آموزشی فیزیک به این لینک بروید.

شما می توانید با کمی جستجو و بر اساس سطح خود بهترین منابع کنکور را برای خود انتخاب کنید. بعد از تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی به این نتیجه میرسیم که بهترین منابع کنکور در افراد مختلف متفاوت است و لازم است بر اساس سطح درسی خود از کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی استفاده کنید.