تحلیل کتاب های شیمی کنکور

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=799

تحلیل کتاب های شیمی کنکور

آیا شما هم به دنبال تحلیل کتاب های شیمی کنکور هستید؟ هر چقدر که کنکور سخت تر شود، آموزش شیمی باید به صورت پله به پله انجام شود. ابتدا لازم است دانش آموزان سطح ضعیف تر، کتاب های شیمی کنکور سطح اول را شروع کنند، حتی گاهی توصیه می شود یک سطح عقب تر (منایع کتاب های آموزشی شگفت انگیز) از منابع آموزشی سطح یک، خواندن شیمی آغاز شود. در نتیجه چیزی در کنکور تغییر نمی کند، فقط در کنکور با سوالات سخت تر درصد کاهش می کند و موضوعی که اهمیت دارد، رویایی با سوالات کنکور است.

توجه به سطح کتاب های شیمی کنکور

خیلی از دانش آموزان اشتباهی که دارند این است که تصور می کنند برای قبولی و کسب درصد بالای شیمی نیاز به منابع عجیب و غریب دارند. در حالی که این اشتباه است تنها باید با سخت تر شدن کنکور، دانش آموز منابع سطح 2 و… را نیز برای کنکور مطالعه کند.

خیلی از افراد تصور می کنند که نیاز به مطالعه منابع کنکوری شیمی در سطح یک ندارند و از همان ابتدای کار کتاب های سطح پیشرفته شیمی را انتخاب می کنند، در این صورت نمی توان نتیجه ی دلخواه خود را به دست آورید زیرا شیمی نیاز به آموزش مرحله ای دارد.

اهمیت شیمی در کنکور 1402

شیمی کنکور یکی از دروس رتبه ساز و موثر در کنکور سراسری است که برای دانش آموزان در گروه ریاضی و تجربی  35 سوال کنکور طراحی می شود. در نتیجه اهمیت بالایی دارد پس بهتر است از آن غافل نشوید و با بهترین روش و با کمک بهترین منابع شیمی را آموزش ببینید.

یکی از بهترین روش های یادگیری شیمی استفاده از کتاب های کمک آموزشی است، اما به شرط آنکه این منابع به درستی انتخاب شوند.

شیمی از نظر اهمیت در کنکور سومین درس تخصصی است که خیلی از افراد از آن غافل می شوند، به همین دلیل به دست آوردن درصد بالا در کنکور می تواند در رتبه داوطلب بسیار تاثیر گذار باشد.

تصویر-تحلیل-کتاب-های-شیمی-کنکور-7414

تحلیل کتاب های کمک آموزشی شیمی کنکور

تحلیل کتاب های شیمی کنکور(کتاب تست شیمی خیلی سبز)

کتاب شیمی خیلی سبز در روش آموزش خود از روش حذف گزینه نادرست کمک کرده است. از آنجایی که برخی از مطالب شیمی می تواند گنگ و غیر قابل فهم باشد این روش کمک کننده است. کتاب خیلی سبز ابتدا تمام گزینه های نادرست را با دلیل و توضیح حذف می کند، سپس گزینه درست را معرفی می کند.

این کتاب قاعده پله به پله شیمی را رعایت کرده است و در تست ها سعی بر یادگیری مفاهیم به صورت مرحله ای دارد.

همچنین تمام پرسش ها از طریق تمام روش های موجود پاسخ داده شده اند تا دانش آموز بتواند طبق مهارت و علایق خود بهترین روش ممکن برای جواب را انتخاب کند.

سطح کتاب کمک آموزشی شیمی خیلی سبز

کتاب کمک آموزشی شیمی خیلی سبز به گونه ای ارائه شده است که دانش اموزان در سطح های مختلف درسی بتوانند از آن استفاده کنند. پس نیاز به نگرانی در استفاده از این کتاب ندارید، شما می توانید با هر سطح تحصیلی از کتاب کمک آموزشی شیمی خیلی سبز برای کنکور استفاده کنید.

در تحلیل کتاب های شیمی کنکور خیلی سبز باید گفت، این کتاب به جرئت یکی از بهترین کتاب های آموزشی برای داوطلبان در رشته ریاضی و تجربی است. زیرا درسنامه کتاب خیلی سبز بسیار روان و گویا است و دانش آموزان سطح ضعیف به راحتی می توانند از آن استفاده کنند، تمام تست ها مشابه تست های کنکور در سال های گذشته است، ارائه پاسخنامه تشریحی کامل و روان و همچنین طراحی این کتاب به گونه ای انجام شده است که مخاطبین در زمان مطالعه خسته نشوند.

مطالب مرتبط: تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی

تحلیل کتاب های شیمی کنکور (کتاب شیمی مبتکران )

در تحلیل کتاب های شیمی کنکور، کتاب شیمی مبتکران نیز یکی از بهترین و کامل ترین منابع کنکور شیمی است. در پاسخنامه کتاب شیمی مبتکران تمام سوالات به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار گرفته اند تا نکته و مفهومی از قلم نیوفتد. دانش آموزان بعد از مطالعه این کتاب تا سطح بسیار بالایی مهارت در تمام مفاهیم شیمی کسب خواهند کرد.

این کتاب در چهار سطح ساده، متوسط، سخت و خیلی سخت تهیه شده است تا افراد بتوانند متناسب با شرایط خود از آن استفاده کنند.

در تست های ساده، مطالب کتاب درسی بررسی می شود و لازم است تا داوطلب این قبیل تست ها را زیر 30 ثانیه پاسخ دهد.

در تست ها با سطح متوسط دانش آموز باید زیر 1 دقیقه به پاسخ برسد. در صورتی نتوانید در این بازه زمانی این سطح تست را پاسخ دهید باید زمان بیشتری را برای مطالعه شیمی صرف کنید.

تست های سطح سخت نیز در بازه زمانی بیشتر از 1 دقیقه باید پاسخ داده شوند. افرادی که در پاسخ به این تست ها مهارت کافی دارند می توانند این امید را داشته باشند که شیمی را با درصد بالای 80 میزنند.

اما تست هایی با سطح خیلی سخت، را دانش آموزی که سطح متوسط دارد با احتمال نزدیک به صفر حل می کند. طبق بررسی های صورت گرفته تنها 200 تا 300 داوطلب کنکور می توانند تست های خیلی سخت مبتکران را حل کنند.

مطالب مرتبط : تحلیل کتاب های کمک آموزشی ریاضی

تحلیل کتاب های شیمی کنکور ( میکرو شیمی کنکور گاج )

در تحلیل کتاب های شیمی کنکور باید گفت، کتاب میکرو شیمی کنکور گاج به گونه ای طراحی شده است که افراد بتوانند بعد از مطالعه کامل این کتاب، بر پاسخ تست ها تسلط پیدا کنند و درصد خوبی از شیمی کسب کنند. کتاب میکرو شیمی گاج یکی از معتبر ترین و بهترین منابع کنکور شیمی است.

در این کتاب کمک آموزشی کتاب درسی به چند بخش مجزا تقسیم بندی شده است، بیشتر هدف از این اقدام این است که دانش آموز بعد از یادگیری کامل یک مبحث سراغ مبحث بعدی برود.

درسنامه کتاب میکرو گاج نیز بسیار ساده و روان طراحی شده است تا افراد بتوانند راحت تر با مطالب ارتباط برقرار کنند و نکات مهم هر مبحث در کادری جداگانه برجسته شده اند تا دانش آموز از آن ها غافل نشود.

کلام آخر

ما تحلیل کتاب های شیمی کنکور در تعداد محدود انجام دادیم، اگر به دنبال شناخت بهترین منابع کنکوری هستید ما را دنبال کنید تا با بهترین منابع کنکور و تحلیل هر کدام از آن ها آشنا شوید.