معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=805

معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور

آیا شما هم به دنبال معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور هستید؟ دانش آموزان رشته تجربی در زمان مطالعه کنکور به دنبال بهترین منابع در هر درس هستند. ما در ادامه این متن به بررسی و معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور می پردازیم با ما همراه شوید.

اگر به دنبال تحلیل کتاب های کمک آموزشی زیست شناسی از این صفحه نیز دیدن کنید.

معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور

کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز(معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور)

 کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز با درصد احتمال بالا، منبع انتخابی خیلی از دانش آموزان رد فرآیند کنکور سراسری است. درسنامه کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز دارای جزئیات بسیار زیادی است و دقیقا همان چیزی که یک دانش آموز انتظار دارد در درسنامه این منبع یافت می شود. در این درسنامه تلاش بر این است که تمام داده های موجود در کتاب، کاملا دسته بند شود. اما این کتاب به اندازه زیست پینوکیو در دسته بندی  مطالب، قوانین را رعایت نکرده است. از اندازه دسته بندی مطالب کتاب زیست پینوکیو بسیار قوی عمل کرده است.

توصیه می شود اگر در درس زیست شناسی سطح قوی دارید، از کتاب جماع خیلی سبز(پینوکیو) را انتخاب کنید و بر اساس همان کتاب شروع به خواندن و پیشرفت در درس زیست شناسی کنید. در غیر اینصورت اگر سطح زیست متوسط تری دارید می توانید از زیست خیلی سبز استفاده کنید.

از نظر تعداد تست اگر این کتاب را بررسی کنیم باید بگوییم این کتاب به نسبت کتاب قطوری است و به اندازه کافی تست دارد و دانش اموزان می توانند با ایده های مختلف در سوال ها و ذهنیت های طراح سوالات کنکور آشنا شوید. در این کتاب از فصل یک 219 تست، از فصل دوم 220تست، از فصل سوم 330 تست، از فصل چهارم 219 تست، از فصل پنجم 195 تست، فصل ششم 191 تست، فصل هفتم 199 تست و فصل هشت 167 تست آمده است و حدودا در هر فصل 200 تا300 سوال مطرح شده است. این مطلب حاکی از آن است که مولفین کتاب به این موضوع آگاه هستند که با تعداد تست زیاد می توانند ذهن دانش آموز را با انواع تیپ مختلف و انواع نگاه های مختلف به کتاب بیشتر آشنا کنند.

شما می توانید برای اطلاع از تحلیل کتاب های شیمی کنکور به این صفحه بروید.

پاسخنامه کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

پاسخنامه این کتاب، باعث می شود طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. کتاب دیگری که توانسته پاسخنامه ای همچون ماز ارائه دهد، کتاب زیست شناسی مهر و ماه است که با تمام جزئیات پاسخ نامه را ارائه داده است. معمولا پاسخنامه ها دو دسته هستند یک حالت اینگونه است که مولف تنها به ارائه پاسخ درست می پردازد و حالت دیگر اینگونه است که پاسخنامه همچون یک دبیر عمل می کند و سعی در تفهیم گزینه صحیح دارد. کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز یک کتاب مناسب است که در حال حاضر منبع بسیاری از دانش آموزان است. شما می توانید بر اساس سطح تحصیلی خود از این منبع برای درک زیست دوازدهم استفاده کنید.

دبیران برتر ریاضیات کنکور

بیشتر بخوانید در مطلب معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور: 

تحلیل کتاب های کمک آموزشی ریاضی

تحلیل کتاب های شیمی کنکور

زیست شناسی جامع کنکور آبی قلم چی (معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور)

در معرفی بهترین منایع زیست برای کنکور، کتاب های قلم چی نیز طرفداران بسیاری دارد.

این کتاب دارای 15 آزمون است که تعداد 9 تا از آزمون ها با برنامه درسی کانون قلمچی همخوانی دارد و تعداد باقی مانده دیگر مطابق با تست های کنکور سراسری است.

این کتاب سری های مختلف دارد که با هم به بررسی هر کدام می پردازیم.

کتاب سه سطحی زیست پایه

این کتاب دارای تست های بسیار کاربردی برای پایه دوازدهم است.

کتاب سه ‌سطحی زیست ‌شناسی ۳

اگر به دنبال بهترین منابع زیست شناسی برای کنکور هستید، می توان این کتاب را به عنوان بهترین منبع زیست شناسی برای پایه دوازدهم معرفی کرد که با تمام تغییرات کتاب درسی مطابقت دارد.

کتاب آبی زیست ‌شناسی ۱ و ۲

رویکرد این کتاب بیشتر درک مفاهیم درسی پایه های دهم و یازدهم می باشد.

کتاب آبی زیست ‌شناسی ۳

کتاب آبی زیست ‌شناسی ۳، بیشتر شامل تست های تالیفی و آموزشی است. بیشتر هدف این کتاب از زیست یادگیری بهتر دانش آموز و ارائه اطلاعات اولیه به دانش آموزان می باشد.

کتاب آبی جامع پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم

این منبع کمک آموزشی زیست شناسی، تست های کنکور را از سال های پیشین جمع آوری کرده است و همراه با یک پاسخ نامه کامل  و تحلیلی ارائه داده است. همچنین علاوه بر این تمام تست های چالشی که تنها تعداد بسیار محدودی از داوطلبان قادر به حل آن ها می باشند را نیز در برمی گیرد تا دانش آموز را به چالش بکشد.

در نتیجه می توان گفت این کتاب بیشتر مناسب برای دانش آموزان در سطح بالا مناسب است.

نکته ای که باید در استفاده از کتاب های قلم چی در نظر بگیرید این است که هیچ کدام از تست های ارائه شده کتاب تکراری نیست و در هر کتاب تست های ویژه ای طراحی و ارائه شده اند.

کتاب های قلم چی در معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور برای چه دانش آموزی مناسب است؟

لازم است قبل از انتخاب منابع زیست شناسی، سطح خود را بشناسید. هر کدام از این کتاب ها برای افراد با کاربرد های خاصی طراحی شده اند.

مثلا اگر تنها هدفتان از تهیه کتاب های قلم چی به دست آوردن خلاصه ای مفید از مباحث است، می توانید از کتاب های ترکیبی استفاده کنید.

اگر در یادگیری تصاویر با مشکل مواجه شدید کتاب های تصویری انتخاب بهتری هستند و یا اگر تنها در برخی موارد به دنبال رفع مشکل خود هستید از کتاب های مبحثی قلم چی استفاده کنید.

در معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور باید گفت که این ها تنها دو منبع برای زیست شناسی بود که ذکر کردیم در مطالب بعدی بیشتر به این موضوع می پردازیم  و بهترین منابع برای زیست شناسی را بیشتر بررسی می کنیم. اگر شما هم به دنبال تحلیل کتاب های کمک آموزشی هستید ما را دنبال کنید.