بهترین منابع ریاضی کنکور

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=812

بهترین منابع ریاضی کنکور

خیلی از دانش آموزان از دبیران خود اغلب این سوال را دارند که چرا ریاضیات اینقدر سخت است؟ در ادامه این متن بهترین منابع ریاضی کنکور و نحوه آسان تر کردن آن آمده است. با ما تا انتهای این متن همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور کدامند؟

در حال حاضر کتاب های کمک آموزشی بسیاری در بازار موجود است که افراد می توانند تهیه کنند. اما باید قبل از خرید این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین منابع در افراد مختلف متفاوت است در حقیقت شما باید بر اساس سطح تحصیلی خود بهترین منابع ریاضی کنکور را انتخاب کنید. مسلما یک کتاب با سطح بالا برای دانش آموز با سطح متوسط رو به پایین گزینه خوبی نیست. در موسسه کارنامه خرد، بهترین دبیران برند ریاضی با توجه به سطح دانش آموزان بهترین منابع ریاضی کنکور را معرفی می کنند.

ریاضی جامع خیلی سبز کنکور تجربی، ریاضی جامع مهر و ماه کنکور تجربی، ریاضی کامل جامع میکروطلایی گاج کنکور تجربی، ریاضی جامع IQ کنکور تجربی، ریاضی پایه به پایه نشر الگو، ریاضی جامع و موج آزمون نشر الگو و.. از منابع پر طرفدار ریاضی هستند که لازم است متناسب با شرایط خود از هر کدام از آن ها استفاده کنید.  

شما از کدام منابع ریاضی کنکور استفاده کرده اید؟

 

چرا ریاضیات سخت است؟

اغلب اوقات، وقتی از دانش‌آموزان سوال می‌شود که کدام درس برایشان دشوارتر است، پاسخ معمول آن ها ریاضیات است. پس چرا ریاضیات برای دانش آموزان سخت است؟ آیا به این دلیل است که اعداد بازی با توپ همه نیست؟ یا به این دلیل که در نحوه آموزش موضوع مشکلی وجود دارد؟

خوب، چندین دلیل وجود دارد که ریاضیات سخت است. با این حال نگران نباشید زیرا برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. ابتدا اجازه دهید به ته معمای جهانی برسیم، اینکه چرا دانش آموزان از ریاضی متنفرند؟

کلاس آنلاین فیزیک کنکور

ریاضیات یک موضوع تجمعی است!

ریاضیات را به عنوان یک ساختمان بلند تصور کنید که با رشد ما رشد می کند. به یاد داشته باشید، هر ساختمانی به یک پایه قوی نیاز دارد. فصل هایی که در پایه های پایین تر،  یاد می گیریم پایه و اساس ما را برای موضوع تشکیل می دهند. هنگامی که ما در درک مفاهیم آموزش داده شده در سال های شکل گیری خود شکست می خوریم، شکاف هایی در پایه خود باقی می گذاریم. از این رو، با پیشرفت به کلاس های بالاتر برای یادگیری مفاهیم پیچیده تر، طبیعتاً این شکاف ها بیشتر می شوند و ساختمان ما متزلزل می شود. یک اشتباه رایج که دانش آموزان مرتکب می شوند این است که قبل از درک کامل یک مفهوم، به موضوع بعدی می روند. این اولین دلیل سختی ریاضی برای دانش آموزان است.

ما معتقدیم که ریاضیات سخت است

وقتی بزرگ شدیم، همیشه انتظار داشتیم ریاضیات بسیار سخت باشد و برای برتری در آن باید سخت تلاش کرد. این به این دلیل است که همسالان، خواهران و برادران، والدین یا معلمان ما به ما گفته‌اند که ریاضیات دشوار است، خواه ما ابتدا سعی کرده‌ایم موضوع را بدانیم یا نه. این تصورات از پیش تعیین شده بر اعتماد به نفس و اشتیاق دانش آموز برای یادگیری موضوع تأثیر می گذارد. هر دانش‌آموزی باید قبل از نتیجه‌گیری در مورد توانایی‌های خود، وقت خود را صرف کشف پتانسیل خود در ریاضیات کند.

شما می توانید برای اطلاع از معرفی بهترین منابع زیست برای کنکور به این صفحه مراجعه کنید.

هر دانش آموزی متفاوت یاد می گیرد

هر دانش آموزی منحصر به فرد است و سبک های یادگیری متفاوتی دارد. برخی ممکن است یادگیرنده دیداری باشند و برخی دیگر ممکن است یادگیری شنیداری را ترجیح دهند. ریاضیات اغلب بر اساس برنامه درسی سختگیرانه در مدارس تدریس می شود و برخی از دانش آموزان ممکن است برای رسیدن به همسالان خود دچار مشکل شوند. درک سبک یادگیری شما می تواند به شما کمک کند تا رسانه مناسب را برای بهتر شدن در ریاضیات پیدا کنید.

 این می تواند از طریق شرکت در بهترین کلاس آنلاین ریاضی کنکور در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم باشد. مهم است که ریاضیات را با سرعت خود تمرین کنید تا از درک کامل مفاهیم اطمینان حاصل کنید.

ریاضیات در طبیعت انتزاعی است

دانش آموزان زمانی بهتر یاد می گیرند که بتوانند موضوع را با زندگی واقعی مرتبط کنند. با این حال، ریاضیات بسیار انتزاعی است، به این معنی که مفاهیم در ریاضیات تنها ابزارهایی هستند که می توانند در سناریوهای متعدد اعمال شوند. به عنوان مثال، قضیه فیثاغورث ممکن است به نظر برسد که کاربرد عملی ندارد، اما در معماری بسیار مهم است.

 دانش‌آموزان ممکن است فوراً قادر به درک برنامه نباشند، اما ممکن است زمانی که شروع به بررسی آن می‌کنند، پتانسیل کامل موضوع را درک کنند. یادگیری ریاضیات با ربط دادن آن به موقعیت های واقعی می تواند به شما در درک بهتر آن کمک کند. از این رو، ممکن است بسیاری از مشکلات مبتنی بر برنامه حاوی اشیاء واقعی را در درس های کتاب درسی و یا استفاده از بهترین منابع ریاضی کنکورخود پیدا کنید.

شما می توانید برای اطلاع از تحلیل کتاب های کمک آموزشی ریاضی همین حالا به این صفحه بروید.

ریاضی جایی برای خطا ندارد

بر خلاف سایر دروس، مسائل ریاضی معمولاً فقط یک پاسخ صحیح دارند که جای بسیار کمی برای اشتباه کردن برای ما باقی می گذارد. ممکن است روش های مختلفی برای رسیدن به یک راه حل وجود داشته باشد، اما با این وجود، راه حل همیشه یکسان باقی می ماند. تلاش برای یافتن پاسخ صحیح اغلب باعث ناامیدی دانش‌آموزان می‌شود و آنها تمایل دارند از موضوع مورد نظر ترس داشته باشند. تنها راه غلبه بر ترس ریاضی این است که به درستی وارد آن شوید و از اشتباهات خود درس بگیرید. به یاد داشته باشید که قدم ها همیشه در راه حل شما به حساب می آیند.

تمرین و صبر ضروری است

ریاضیات نیاز به ساعت ها تمرکز دارد تا به آن برسد. برخی از دانش آموزان ممکن است برایشان مشکل باشد که بخشی از وقت خود را به ریاضیات اختصاص دهند و از این رو تمرین بسیار و  مورد نیاز را از دست بدهند. هنگام مطالعه در آخرین لحظه، ممکن است ترجیح دهید مفاهیم و فرمول ها را به جای وقت گذاشتن برای درک استدلال پشت آنها، حفظ کنید.

 با این حال، این یک راه حل کوتاه مدت است و در بلندمدت پایدار نیست. ریاضی برای درک و در نهایت برتری نیاز به صبر و تمرین دارد.

چگونه می توانید ریاضیات را آسان تر کنید؟

پایه و اساس خود را تقویت کنید،  اگر مفهوم خاصی برای شما دشوار است، برای پر کردن شکاف های دانش خود به عقب کار کنید. این به شما کمک می کند تا درک بهتری از موضوع داشته باشید.

تمرین، تمرین و تمرین، کامل کردن ریاضیات نیاز به فداکاری و زمان دارد. مطمئن شوید که تمام مثال ها و مسائل تمرینی کتاب درسی خود را حل کرده اید. ممکن است سعی کنید از تکنیک های بهره وری برای ثابت ماندن در تمرین خود استفاده کنید.

راهنمایی درست را دریافت کنید، هر دانش آموزی برای درک پیچیدگی های ریاضی به راهنمایی مناسب نیاز دارد. چه یک همسال، والدین یا معلم، مطمئن شوید که مشکلاتی را که برای یافتن روش‌های یادگیری که برای شما بهترین کار را انجام می‌دهند، به آنها اطلاع دهید. شما می توانید در این زمینه از بهترین دبیران ریاضی موسسه کارنامه خرد کمک بخواهید.

در کلاس های آنلاین ریاضی کنکور ثبت نام کنید، امروزه کلاس آنلاین کنکور تا حد قابل توجهی در موفقیت دانش آموزان در ریاضی، فیزیک، شیمی و… تاثیر داشته است. در نتیجه شما می توانید با کمک بهترین منابع ریاضی کنکور و شرکت در کلاس آنلاین کنکور، بهترین نتیجه را ریاضی و کنکور ریاضی داشته باشید.