بهترین منابع کنکور تجربی 1403

آدرس کوتاه این صفحه : https://filmojozveh.ir/?p=856

بهترین منابع کنکور تجربی 1403

بهترین منابع کنکور تجربی 1403 کدام هستند؟ آیا به دنبال بهترین منابع کنکور تجربی 1403 هستید ؟ آیا شما هم تصمیم به موفقیت در کنکور تجربی 1403 را دارید؟ به طور حتم تلاش، پشتکار و البته روش های موثر عامل اصلی موفقیت در کنکور هستند. در این میان بهترین منابع کنکور تجربی 1403 می تواند نقش پر رنگی داشته باشد. پس اگر شما هم به دنبال بهترین منابع کنکور تجربی 1403 هستید تا انتهای این متن ما را دنبال کنید.

در انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی 1403 به نکات زیر دقت بکنید!

یکی از ابزار های مهم در قبولی کنکور، استفاده از بهترین منابع است. متاسفانه مشاهده شده است که خیلی از دانش آموزان وقت زیادی را صرف مطالعه می کنند اما نتیجه ای به دست نمی آورند و دلیل آن انتخاب اشتباه بهترین منابع کنکور تجربی 1403  است.

دانش آموزان پشت کنکوری در مرحله اول باید به این نکته توجه کنند که، بهترین منابع کنکور تجربی 1403 خود را بر اساس سطح تحصیلی خود انتخاب کنند.

 توصیه می شود دانش آموزان با سطح ضعیف بهتر است از کتاب هایی که درسنامه قوی دارند استفاده کنند . از جمله بهترین منابع کنکور تجربی 1403 که درسنامه ای قوی دارند شامل،  سیر تا پیاز گاج – آموزش شگفت انگیز خیلی سبز – آموزش فضایی مهر و ماه است.

همینطور دانش آموزان با سطح متوسط باید از درسنامه هایی که مختصر تر هستند استفاده کنند. این دانش آموزان باید از کتاب هایی که تست های بیشتری دارند بیشتر استفاده کنند.  از جمله این کتاب ها که می توان به دانش آموزان با سطح متوسط معرفی کرد شامل، میکروگاج – مبتکران – مهر و ماه – نشرالگو – کتاب طلایی گاج می باشد.

برای دانش آموزان با سطح بالا بهترین منابع کنکور تجربی 1403 کتاب هایی هستند که تعداد تست های بیشتری دارند و معمولا این تست ها کمی چالش برانگیز هستند. بهترین منابع کنکور تجربی 1403 که به دانش آموزان سطح بالا پیشنهاد می شود شامل، کتاب های نردبام خیلی سبز – آی کیو گاج – پاور تست مهر و ماه می باشد.

شما می توانید جهت اطلاع از بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی به این لینک مراجعه کنید. 

چگونه خود را برای بهترین منابع کنکور تجربی 1403 آماده کنیم؟

امتحانات ورودی یک مرحله ضروری در سیستم های آموزشی در سراسر جهان است. اغلب، فشار زیادی بر دانش‌آموزان وارد می‌شود تا در آزمون ورودی دانشگاه ها موفق شوند. اقداماتی وجود دارد که می توان برای اطمینان از آمادگی کافی برای کنکور، انجام داد.

تصمیم بگیرید که چقدر زمان برای مطالعه و آماده سازی اختصاص دهید. بر اساس مدت زمانی که تا کنکور دارید، تصمیم بگیرید که چقدر زمان برای آماده شدن در اختیار خود قرار می دهید. اکثر دانش آموزان بین 1 تا 3 ماه زمان می برند تا قبل از کنکور آماده شوند.

مقدار زمانی که می خواهید صرف کنید بسیار فردی است. به برنامه خود قبل از کنکور فکر کنید. مقداری از زمان مطالعه را انتخاب کنید که بتواند با برنامه شما مطابقت داشته باشد. به طور کلی، اگر برنامه شلوغ تری دارید، بهتر است برای روزهایی که برای مطالعه بیش از حد شلوغ هستید، زمان بیشتری را برای انطباق با خود اختصاص دهید.

تصویر-بهترین-منابع-کنکور-تجربی-1403-9080

یک تقویم یا برنامه از ماه ها یا هفته های قبل از کنکور تهیه کنید. در این تقویم شما تمام روزهایی را که قصد مطالعه دارید و همچنین تمام روزهایی را که قصد دارید به خود استراحت دهید، مشخص ‌کنید.

روزهایی را که از قبل برنامه ‌ریزی شده‌اند، مانند کار، یک رویداد ورزشی، یک سفر یا یک رویداد اجتماعی، علامت‌گذاری کنید تا بتوانید هنگام برنامه‌ریزی جلسه مطالعه خود برای آن روز، آن را در نظر بگیرید.

به روزهایی که می خواهید به خود استراحت دهید توجه کنید. شاید تصمیم بگیرید که می‌خواهید یک روز در هفته به خود استراحت دهید، حداقل تا هفته‌های نزدیک به کنکور.

بیشتر بخوانید:

بهترین منابع زیست کنکور

بهترین منابع فیزیک کنکور

در نظر بگیرید که چقدر در روز می خواهید مطالعه کنید. کنکور مهم است و شما می خواهید زمان زیادی را به مطالعه اختصاص دهید. با این حال، شما تعهدات و اتفاقات دیگری نیز در زندگی خود دارید. تصمیم بگیرید که هر روز چقدر زمان می توانید به طور واقع بینانه برای مطالعه صرف کنید.

در تقویم خود توجه داشته باشید که در هر روز منتهی به کنکور چقدر زمان صرف مطالعه می کنید.

برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید مرور کنید. کنکور تمام دانشی را که در کل دوران تحصیل خود تا آن مرحله به دست آورده اید ارزیابی می کند، مگر اینکه برای یک دوره خاص باشد که در آن تمام دانش شما را در مورد آن موضوع ارزیابی می کنند.

ممکن است تمرکز بر موضوعات یا موضوعاتی که بیشتر با آنها درگیر هستید بسیار سودمند باشد. مرور همه چیزهایی که تا به حال آموخته اید خسته کننده و احتمالا غیرممکن خواهد بود. در عوض، به نقاط قوت خود اطمینان داشته باشید و بر روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید تا تست ها را مرور کرده و بهبود بخشید.

شما می توانید جهت اطلاع از بهترین موسسه انتخاب رشته کنکور تجربی به این لینک مراجعه کنید. 

همه موضوعات یا موضوعاتی را که ممکن است در کنکور مطرح شود در نظر بگیرید و آنها را به ترتیب منطقی سازماندهی کنید. این می تواند به ترتیب زمانی، متوالی یا با روش دیگری باشد.

سعی کنید از دوستانی که قبلاً در کنکور شرکت کرده اند، اطلاعاتی در مورد بهترین منابع کنکور تجربی 1403 و موضوعاتی که در آزمون آنها مطرح شده است، بپرسید. احتمالاً دیدگاه شما یکسان نخواهد بود، اما بینش آنها می تواند به شما کمک کند تا موضوعات بررسی خود را متمرکز کنید.

یک فضای آرام و ساکت برای مطالعه پیدا کنید. مطالعات نشان می دهد که محیط مطالعه شما باید برای شما مناسب باشد، بنابراین جایی را انتخاب کنید که بتوانید تمرکز کنید و از حواس پرتی جلوگیری کنید. محیط های مطالعه به شدت فردی هستند.مطالعات همچنین نشان داده اند که چرخش محل مطالعه مفید است. اگر می توانید بیش از یک مکان مطالعه خوب پیدا کنید.با کمک این راهکار ها و استفاده از بهترین منابع کنکور تجربی 1403 می توانید در کنکور موفق شوید.

استفاده از بهترین منابع کنکور تجربی چه مزیت هایی دارد؟

بهترین منابع فیزیک کنکور کدام است؟